تکنولوژی

چه آداپتوری برای دوربین مداربسته بخریم؟

چه آداپتوری برای دوربین مداربسته بخریم؟

آداپتوری برای دوربین مداربسته مناسب است که بتواند برق مورد نیاز دوربین را به خوبی تامین و تبدیل نماید زیرا برق شهری با ولتاژ بالا تولید می‌گردد اما دوربین‌های مداربسته تنها به حجم کمی برق برای فعالیت نیاز دارند. اینکه چه آداپتوری برای دوربین مداربسته بخریم و استفاده کنیم، سوال سختی نیست.

 آداپتور مورد نیاز این گونه محصولات نه تنها باید برق را به خوبی تبدیل کرده و کاهش دهد بلکه باید از کیفیت بالایی هم برخوردار باشد تا از آسیب دیدن دوربین جلوگیری کند. دوربین‌های مداربسته نمونه‌های مختلفی دارند در نتیجه هر کدام یک میزان آمپری را برای فعالیت استفاده می‌کنند از این رو به آداپتورهای متنوعی نیاز پیدا خواهید کرد. ما در ادامه “راهنمای خرید آداپتور دوربین مداربسته” به افرادی که میخواهند بدانند که چه آداپتوری برای دوربین مداربسته استفاده کنند، کمک کرده ایم.


 

 آداپتور دوربین مداربسته چیست؟

آداپتور دوربین مداربسته یکی از اصلی‌ترین قطعات برای نصب دوربین‌ها به شمار می‌رود زیرا این منبع تغذیه وظیفه تبدیل برق 220 ولت مخصوص شهر به 12 ولت را به عهده دارد، دوربین‌ها اصولا به 12 ولت برق نیاز دارند تا شروع به فعالیت کنند و تنها از نظر میزان آمپر دریافتی با هم متفاوت هستند. انواع آداپتور دوربین مداربسته در  ورتکس موجود است. برای خرید این محصولات شرکتی و اورجینال به صفحه دسته بندی آن رجوع کنید.

 آداپتور به دوربین‌ها کمک می‌کند تا برق مورد نیاز خود را به راحتی دریافت کرده و دچار آسیب از نظر برق رسانی نشوند زیرا ورود برق با ولتاژ زیاد به دوربین می‌تواند عملکرد آن را دچار اختلال نماید. این قطعه کاربردی و مهم بسیار کوچک است و هنگام نصب فضای زیادی را از آن خود نمی‌کند و از همه مهمتر نصب بسیار راحتی هم دارد.

انواع آداپتور مخصوص دوربین مدار بسته


 

انواع آداپتور مخصوص دوربین مدار بسته

آداپتورهای مخصوص دوربین‌های مداربسته نمونه‌های مختلفی دارند که از نظر مدل و نوع نصب با هم متفاوت هستند، از این نمونه‌ها می‌توان موارد زیر را معرفی کرد:

آداپتور مرکزی برای دوربین مداربسته

این محصول که با نام آداپتور صنعتی هم شناخته می‌شود و همواره مزایای فراوانی در خود جای داده است، نمونه مرکزی طراحی ویژه و منحصر به فردی دارد زیرا می‌توان همزمان چندین دوربین را به آن متصل نمود و بدون این که آداپتور دچار اختلال گردد برق مورد نیاز هر دوربین به صورت جداگانه تامین می‌شود. این محصول برق 12 ولت را با امپرهای مختلف تولید می‌کند تا هر دوربین متناسب با نوع نیاز خود به راحتی از آن تغذیه کند.

 

آداپتورهای مخصوص دوربین‌های مداربسته نمونه‌های مختلفی دارند.

آداپتور مجزا برای دوربین مداربسته

این نمونه آداپتور به گونه‌ای طراحی شده که تنها برای یک دوربین قابل نصب و استفاده است، نمونه مجزا برق شهری را به برق 12 ولت تبدیل می‌کند و نمی‌توان به صورت مشترک از آن استفاده کرد. این محصول با امپرهای متنوعی تولید می‌گردد که در این صورت باید طبق نیاز دوربین آداپتور را تهیه کرد تا هنگام فعالیت دچار قطعی و یا خرابی نشود.

با توجه به مزایای گفته شده در رابطه با آداپتورهای مرکزی و مجزا همواره می‌توانید بهترین نمونه را متناسب با شرایط و محیط خود انتخاب نمایید و با اطمینان از کارایی آن را مورد استفاده قرار بدهید زیرا هر کدام از این آداپتورها برای محیط و دوربینی مناسب هستند.

کاربرد آداپتور برای دوربین مدار بسته

به طور کلی می‌توان گفت که آداپتور برای دوربین مداربسته یک وسیله الکتریکی به شمار می‌رود که از آن برای تامین برق دوربین مداربسته استفاده می‌کنند. اصولا دوربین‌ها توان استفاده از برق شهری را ندارند و متصل کردن آنها به برق شهری می‌تواند باعث سوختن دوربین‌ها نیز گردد.

 از این رو برای فعالیت نیاز مبرم به برق با ولتاژ کمتر یعنی 12 ولت دارند که آداپتور به راحتی برق شهری را دریافت کرده و سپس آن را متناسب با ولتاژ مورد نیاز دوربین در اختیار آن می‌گذارد. اصلی‌ترین کاربرد آداپتور دوربین مداربسته تامین برق با ولتاژ مورد نیاز دوربین است.

آداپتورهای مخصوص دوربین‌های مداربسته در دو نمونه مجزا و مرکزی تولید می‌شوند.

مزایای آداپتورهای مرکزی و مجزا

همان گونه که در بالا ذکر کردیم آداپتورهای مخصوص دوربین‌های مداربسته در دو نمونه مجزا و مرکزی تولید می‌شوند که هر کدام مزایای فراوانی را در خود جای داده‌اند، از مزایای مهم آداپتور مرکزی می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • عمر بالا و مفیدی دارد.
  • دارای ضمانت کیفیت است.
  • تنها برق 12 ولت را تولید و تامین می‌نماید.
  • نصب مرتب و منظمی دارد و از شلوغی محیط جلوگیری می‌کند.
  • عیب یابی و رفع مشکل آن بسیار ساده و سریع است.
  • هیچ گونه نویزی برای دوربین ایجاد نمی‌کند.
  • هزینه نصب آن به‌صرفه است.

مزایای ویژه آداپتور‌های مجزا نیز بسیار زیاد هستند، تعدادی از آنها عبارتند از:

  • در صورت مواجه با خرابی یک آداپتور تعویض آن راحت است و با جایگزینی یک آداپتور 2 ولت می‌توان مشکل را برطرف نمود.
  • افت ولتاژ ندارد از این رو برای مسیرهای طولانی انتخاب عالی است.
  • خرابی یک آداپتور تنها فعالیت یک دوربین را تحت تاثیر می‌گذارد.
  • افت ولتاژ پس از قطعی برق ندارد.
  • هزینه سیم کشی آن مناسب و مقرون است.

راهنمای خرید بهترین آداپتور دوربین مدار بسته

در زمان انتخاب یک آداپتور مناسب برای دوربین مداربسته خود باید به نکات زیادی توجه کنید تا بتوانید انتخابی مطمئن را تجربه کنید، مهمترین نکات هنگام انتخاب این قطعه عبارتند از:

  • توجه به محیط، در صورتی که فاصله کم است از آداپتور مرکزی استفاده کنید و اگر فاصله طولانی است از آداپتور مجزا استفاده نمایید.
  • به مدل دوربین توجه کنید زیرا دوربین‌های گردان نیاز به آداپتور مجزا دارند که ولتاژ 24 ولت را تولید می‌کند اما سایر دوربین‌ها امکان استفاده از هر دو آداپتور را دارند و از همه مهمتر تنها از 12 ولت برق استفاده می‌کنند.
  • به ولتاژ و آمپر آداپتور دقت کنید چون همان گونه که گفتیم هر دوربین به حداکثر 12 ولت و 2  آمپری نیاز دارد.

راهنمای خرید بهترین آداپتور دوربین مدار بسته بخوانید.

  • در آخر نیز باید به کیفیت آداپتور توجه کنید تا عملکرد مناسبی داشته باشد.
  •  مطمئن شوید که آداپتوری که می‌خواهید خریداری کنید با دوربین شما سازگار است. برای این منظور، مدل و نوع دوربین مداربسته خود را بررسی کنید و از تطابق آن با آداپتور اطمینان حاصل کنید.
  •  به دنبال آداپتورهای با برچسب‌های ایمنی مانند CE یا UL باشید.
  •  مطمئن شوید که طول کابل آداپتور کافی است تا بتوانید دوربین را به منبع تغذیه متصل کنید. در نظر داشته باشید که طول کابل باید کافی بلند باشد تا به منبع تغذیه دسترسی داشته باشید.
  •  بررسی قیمت‌ها و مارک‌های مختلف آداپتورها و انتخاب آنچه که با کیفیت مناسبی همراه باشد، حیاتی است. انتخاب یک مارک معتبر و محصولی با قیمت منطقی می‌تواند تضمین کننده‌ی عملکرد مطلوب باشد. در اینجا جا دارد بگوییم که قیمت تمامی محصولات ما از بازار داخلی ارزان تر است و دارای ضمانت خرید هستند.

با انتخاب یک آداپتور مناسب برای دوربین مداربسته می‌توانید از ایجاد خرابی و اختلال و حتی نویز جلوگیری کنید و بدون هیچ گونه نگرانی از آن استفاده نمایید. با در اختیار داشتن یک آداپتور باکیفیت مسلما دوربین‌ها بدون قطعی و مشکلی تصاویر را در اختیار شما می‌گذارند.

 البته ناگفته نماند که وجود این محصول خطر برق گرفتگی و سوختن دوربین را به حداقل می‌رساند به همین دلیل بسیار حائز اهمیت است.

 

بهترین آداپتور برای دوربین مداربسته:


با انتخاب یک آداپتور مناسب برای دوربین مداربسته می‌توانید از ایجاد خرابی و اختلال و حتی نویز جلوگیری کنید.

سخن پایانی در راهنمای خرید آداپتور دوربین مداربسته

وجود آداپتورها برای دوربین‌های مداربسته اهمیت به سزایی دارد در نتیجه باید برای هر دوربین آداپتور مختص به آن را انتخاب کرد تا بتواند بهترین عملکرد را از خود نشان بدهد. این منبع تغذیه قابلیت تنظیم ولتاژ دارد زیرا برخی دوربین‌ها به ولتاژ بالاتر و برخی به ولتاژ کمتر برای فعالیت نیاز دارند که با تنظیم آداپتور نیاز آنها پوشش داده می‌شود. ما در این راهنما به شما برای اینکه چگونه یک آداپتور برای دوربین مداربسته بخرید، توضیحاتی داده ایم. اکنون اگر سوالی دارید ما دربست در خدمت شماییم. از ما بپرسید.

چقدر راضی بودید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *